wtorek, 4 lutego 2014

Smakowita pajda


Kanapka. Chleb, smalczyk roślinny, wędlina, jajko, ser, warzywa. Takie połączenie, a jednak niezwykłe. Każdego dnia jemy na całym świecie ponad miliard kanapek. Dają nam coś bardzo cennego. Energię. Kanapkę możemy przygotować na setki sposobów. Ja chciałbym Państwu przedstawić prosty sposób na niezwykłą kanapkę. Sposób, którym przekonamy rano nie bardzo chętne na śniadanie dzieciaki, albo koleżankę, która przeszła na ścisłą dietę i żyję na samej wodzie. Takiej kanapce nikt się nie oprze.

Składniki:

kromka chleba
smalczyk roślinny "Smakowita Pajda"
plasterek sera
plasterek szynki
jajko
parówka
natka kolendry
2 talarki ogórka
3 ciemne oliwki
szczypta majonezu

A kanapka wygląda tak:



Skąd zdobyłem pomysł na taką kanapkę ? To ciekawa historia, podsłuchałem go rano w kuchni i przyszedł do mnie znienacka:

- Dzień dobry koleżanki - rzekł do kromek chleba, nóż. Pora śniadania, tuż, tuż. Wchodzicie w to, mam pomysł na ciekawą kanapkę ? Każdy łasuch miałby na nią chrapkę. Jedna z kromek, przerwała panującą ciszę, odpowiadając - Ja się na twój pomysł piszę. Zgodnie z dobrego smaku nawykiem, posmaruję Cię roślinnym smalczykiem. Smakowita Pajda zaskoczyła mnie od pierwszego razu naturalnym smakiem, smalczyk jak się piszę, jest prawdziwym kozakiem. Dodał ser - Też chciałbym być na tej kanapce - prosząc serdecznie. Ok, będziesz z szynką, Wy wszak nierozłączni wiecznie. Zrobimy z tej kanapki wesołego ludka. Ogórku pomożesz, nie śpij - pobudka. Ogórek się ocknął, w temacie zielony, jakkolwiek rzekł - Jasne, będę zaszczycony. Jajko myślało, że to jaja, ale też się zgodziło - Podobnie jak oliwkom i parówce będzie mi bardzo miło. Dowodził nóż - Jajko położone na serze będzie przedstawiać oczy. Ciemna oliwka słysząc to, pominięta, nieco się boczy. - Oliwko Ty będziesz noskiem i... brązowymi źrenicami. Oliwki się cieszą - Super, majonez dołączy z Nami. Szynka na serze to będą ludzika usta. Cieszy się wkoło każdy - Taka kanapka zaspokoi każde gusta. Do tego jeszcze szynka i drobna natka kolendry jako fryzura, twarz ludzika gotowa, ucieszyli się wszyscy - Huuuura. A dla pełnej zajawki, ponacinana parówka i 2 plasterki ogórka stworzyły słuchawki.

Dryyyynnnnn... Pech chciał, że w tym momencie zadzwonił mi telefon i narobił mnóstwo hałasu. W kuchni chyba wszyscy się zorientowali, że ktoś ich podsłuchuje i nagle zamilkli. Wszedłem do środka jak gdyby nigdy nic. Cisza. Trudno - pomyślałem. Ale patrzę na stół, a tam leży smakowita, kreatywna kanapka. No nic udam, że pewnie ktoś już ją przygotował. Stanąłem jednak z boku, zrobiłem fotkę telefonem. I proszę, zdobyłem niezły pomysł na kanapkę. Kanapka, ot niepozorne danie. A zjadane w miliardach. I stanowić może o kulinarnej sztuce !


Powyższy pomysł na kanapkę bierze udział w zabawie kulinarnej “Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda.






Polecam kanapkę, życzę smacznego !

1 komentarz: